sábado, septiembre 08, 2007

Público sairá dentro de dúas semanas sen Suso de Toro

Esta foto
débese á cortesía
de Fernando Bellas







Dentro de dúas semanas seguramente estará nos quioscos o novo xornal madrileño Público. Dirixido por Nacho Escolar, un xornalista novo que se deu a coñecer fundamentalmente pola publicación do seu blog sobre actualidade política e tecnoloxía Escolar.net, está sendo promovido polo importante grupo de comunicación Madiapro-Globomedia sobre a idea de facer un xornal progresista que foi concebida polo catalán Jaume Roures, non tan próximo á actual Moncloa do presidente Rodríguez Zapatero como se acostuma dicir.
O consulting catalán Casses i Associats levou a cabo os estudios de mercado previos e neste momento Público xa tén practicamente configurados de todo a súa Redacción e o seu equipo directivo, logo dun proceso que non estivo exento dalgunha incidencia por mor do empeño que mostraron os executivos da nova publicación en “roubar” profesionais nos staffs doutros medios de comunicación acreditados, fundamentalmente no xornal El País, no que máis de un recibíu a proposta de dirixir o Público que se está xestando hai xa preto dun ano.
A última gran firma de El País que foi tentada para que subira ao carro do novo xornal é a do escritor galego Suso de Toro, ao que lle propuxeron encargarse da dirección de Opinión, algo que el desbotou polo menos de momento. "Eu estou onde estaba", limitouse a responderlle ao autor deste blog. De Toro, quizais o único intelectual galego que mantén unha relación moi fluída e cercana co presidente Zapatero, séntese moi comprometido con El País dende que este xornal acometeu por fin a edición de páxinas específicas sobre Galicia. O autor de Home sen nome publica unha tribuna cada mes na edición estatal de El País e un artigo semanal na edición galega, algo que lle permitíu reconstruír as pontes de comunicación cos lectores da súa terra despois de pasar moito tempo inxustamente arredado dos xornais que se publican en Galicia.
Está, polo tanto, moi próxima a guerra polo mercado que van declarar Público e El País e que xa desenvolveu algunha batalla no terreo da televisión. Público pertenece ao grupo empresarial que explota La Sexta. Ademais de intentar pescar en El País, o xornal de Roures tamén contratou xornalistas que formaban parte das redaccións dos semanarios Tiempo e La Clave, por exemplo. Os progres están de noraboa. Poderán cambiar de periódico ou, só por medio euro máis, ler dous á vez.